تاثیر بودن یا نبودن برند در رشد کسب و کار
تاثیر بودن یا نبودن برند در رشد کسب و کار
کسب و کارها چه در قالب حقیقی و چه در قالب حقوقی یعنی با ثبت شرکت عمدتا با هدف رشد و توسعه سرمایه و سود آوری راه اندازی می شوند. هر چند برخی از کسب و کارها نیز با اهداف غیر انتفاعی به ثبت می رسند که ممکن است امور عام المنفعه باشد. برند یکی از مهم ترین عوامل در سود دهی و رشد اقتصادی این کسب و کارها است و بدون داشتن برند موفق نمی توان به آینده یک کسب و کار خیلی دل خوش بود.
در واقع به همین دلیل است که ثبت برند در بین همه کسب و کارهای حقیقی و حقوقی به این میزان اهمیت پیدا کرده است. برند یا همان علامت تجاری از جهات مختلفی می تواند به موفقیت اقتصادی یک کسب و کار کمک زیادی بکند.
اولین و مهم ترین دلیلی که ثبت برند را عامل موفقیت در کسب و کار می داند، این نکته است که برند باعث شناخته شدن محصولات یا کالاها و خدمات یک شرکت به نسبت شرکت های دیگر می شود. این برند است که به مشتری نشان می دهد که تفاوت دو محصول مشابه دو تولید کننده چیست. مشتری با دیدن برند حتی اگر اسم تولید کننده را نداند، این تصویر را به ذهن می سپارد و برای دفعات بعدی تنها کافی است این تصویر را روی محصول مورد نظر خود ببیند تا در صورت داشتن رضایت از محصول به راحتی انتخاب اول مشتری باشد. جالب تر اینکه مشتریان اغلب با استفاده از برند محصولات و خدمات مورد نظر خود را به دیگران معرفی می کنند. بر اساس آمارهای مختلف هر مشتری راضی با استفاده از شناخت برند می تواند 20 مشتری دیگر را به لیست مشتریان شرکت اضافه کند.
نکته مهم دیگر این است که برند یک ابزار بسیار قدرتمند در دو موضوع مارکتینگ و تبلیغات است. کسب و کارها برای اینکه بتوانند محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند و یا با استفاده از ابزارهایی روی بازاریابی آنها سرمایه گذاری کنند نیاز به برند دارند. بدون برند مفهومی به نام مارکتینگ یا بازاریابی و همچنین تبلیغات عملا بی معنی خواهد بود. این نکته حتی برای یک کسب و کار شخصی نیز اهمیت دارد.
برند به عنوان شناسنامه محصول یا خدمت می تواند ارزش افزوده زیادی برای شرکت به همراه داشته باشد و به عنوان یک دارایی شناخته شود. برندهای موفق و شناخته شده فرصت استفاده شرکت ها را از وام ها و تسهیلات دولتی بیشتر می کنند و این فرصت را به کسب و کارها می دهند که شانس بیشتری در اخذ نمایندگی شرکت های بزرگ تر داخلی و یا خارجی و یا حتی اعطا نمایندگی به دیگر شرکت ها را داشته باشند. حتی برند ابزاری است که با آن شرکت ها و کسب و کارها می توانند در نمایشگاه ها بیشتر بدرخشند.
نکته دیگر این است که ضمن شناسنامه دار کردن محصولات یا خدمات مانعی است در برابر سو استفاده های احتمالی برخی از سود جویان. معمولا سرمایه های زیادی باعث می شود تا یک برند به موفقیت برسد و مشتریان به سمت آن گرایش پیدا کنند. البته این منوط به این نکته است که قبلا برای ثبت برند اقدام شده باشد. حفظ و نگهداری و مهم تر از آن مالکیت برند باید در اولویت هر کسب و کاری باشد تا سرمایه گذاری روی برند توجیه داشته باشد.
ثبت نوبل ارائه دهنده خدمات متنوع ثبتی از ثبت شرکت گرفته تا ثبت انواع برند در ایران آمادگی دارد تا در کمترین زمان و با ضمانت بالا برندهای منحصر به فرد شما را به ثبت برساند.
آخرین دیدگاهها