مراحل گام به گام ثبت برند (بخش اول)
مراحل گام به گام ثبت برند (بخش اول)
در این مطلب سعی شده است در سه بخش تمامی اقدامات لازم در راستای ثبت یک برند تجاری به اختصار توضیح داده شوند لذا خواهشمند است پس از مطالعه مطلب پیش رو در صورت بروز هر گونه سوال در خصوص ثبت علامت تجاری با مشاوران متخصص موسسه ویونا به صورت رایگان تماس حاصل نمایید.
گام اول ثبت برند
مرحله نخست ثبت برند انتخاب نام تجاری و نماد است. باید توجه داشته باشید که این نام نمیتواند مشابه دیگری داشته باشد فلذا برای جلوگیری از تشابهات احتمالی لازم است ار نام های چند سیلابی مختلط استفاده نمایید و همچنین دقت داشته باشید نام و نماد انتخابی باید دارای ویژگیهایی باشد که برخی از آنها عبارت اند از:
- باعث گمراه شدن مخاطبان نشود
- میبایست ابتکاری بوده و وجه تمایز داشته باشد. برای بررسی دقیق و تخصصی وجه تمایز میتوانید از کارشناسان خبره موسسه حقوقی ویونا کمک بگیرید
گام دوم ثبت علامت تجاری
گام دوم در ادامه مراحل ثبت نام تجاری، مهیا کردن مدارک و مستندات لازم برای ثبت برند است که در ادامه همین بخش لیست مدارک مورد نیاز لیست شده است:
- مدارک هویتی اشخاص حقیقی (کپی شناسنامه، کپی کارت ملی)
- مدارک هویتی اشخاص حقوقی (آخرین روزنامه رسمی، شناسنامه صاحبان امضا)
- مدارک مربوط به نماینده یا وکیل که دارای حق امضا باشد (در صورتی که برای انجام امور از وکیل استفاده می نمایید)
- مدارک مبنی بر داشتن کارت بازرگانی معتبر در صورتی که در نام انتخابی برند کلمات لاتین وجود داشته باشد و یا ریشه عربی داشته باشد.
- ارسال کپی مجوز فعالیت (شامل جواز کسب، پروانه بهره برداری و … و همچنین کپی جواز تاسیس بهره برداری،پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت برای اشخاص حقوقی)
- آپلود نمونه علامت انتخابی (میبایست یک نمونه از علامت انتخابی را آپلود کرده و همزمان نسبت به تکمیل فرم های اظهارنامه اقدام نموده و چند نمونه گرافیکی از علامت را همراه با دیگر مدارک بارگذاری نمایید)
- چنانچه قصد دارید از حق تقدم استفاده نمایید باید مدارک مربوطه را همزمان با تکمیل اظهارنامه، تسلیم نمایید.
ادامه مطلب در بخش دوم قابل مطالعه است.
آخرین دیدگاهها